خانم تابش: آیا شما علاقه مند به سیاره ها هستید؟

علیرضا: بله! آن ها برای من خیلی جالب هستند، اما من زیاد راجع به آن ها نمی دانم.

خانم تابش: سیاره ها خیلی شگفت انگیز هستند، اما خیلی شبیه یکدیگر نمی باشند. آیا می دانی آن ها چقدر متفاوت هستند؟

علیرضا: من می دانم آن ها در مدارهای مختلفی به دور خورشید می چرخند.

خانم تابش: درسته. آن ها اندازه ها و رنگ های متفاوتی نیز دارند. بعضی از آن ها مانند مریخ صخره ای (سنگی) هستند، برخی مانند زحل دارای حلقه می باشند و بعضی دیگر نیز مانند اورانوس دارای قمر هایی می باشند.

علیرضا: چقدر عالی! آیا ما می توانیم آن ها را بدون تلسکوپ ببینیم؟

خانم تابش: بله، ما می توانیم سیاره های نزدیک تر به خودمان، مانند عطارد، زهره، مریخ و مشتری را بدون تلسکوپ ببینیم. ما سیاره های اورانوس و نپتون را فقط با تلسکوپ های قوی می توانیم مشاهده کنیم.

علیرضا: و کدام یک از سیاره ها از همه بزرگ تر است؟

خانم تابش: مشتری از همه بزرگ تر است. این سیاره بیش از ۶۰ قمر دارد.

آیا می خواهی به آن نگاه کنی؟

علیرضا: من واقعا این کار را دوست دارم.